czwartek, 1 listopada 2012

Wyróżnienie na Urbanator Days

            29 października odbyły się warsztaty z Michałem Urbaniakiem oraz jego zespołem w Filharmonii Bałtyckiej w ramach projektu Urbanator Days. Muszę się przyznać ,że mimo tego iż jest to szósta edycja to nigdy o tym projekcie nie słyszałam.Wielkim plusem był również fakt że warsztaty są w pełni darmowe a nawet na wejsciu dostawaliśmy płytę Michała Urbaniaka.Poszliśmy za namową kolegi Krzysia  ,  bardziej z myślą posłuchania , obserwowania niż czynnego uczestnictwa w Warsztatach. Na miejscu okazało się ,że są to warsztaty nie tylko dla skrzypków i instrumentalistów ale jest i również wokal :)
             Na wstępie Michał Urbaniak powiedział pare słów o soundchecku i róznych sytuacjach jakie najczęściej bywają a nastepnie razem z zespołem zagrali dwa utwory , "Cats" i "Mr. Magic". Już po pierwszych dźwiękach uśmiech nie mogł zejść mi z Twarzy ,ich technika , spokój w grze i luz w połączeniu z radością jaka emanuje od niech podczad gry jest mieszanka wybuchową. Po energetyzującym wstępie podzielili nas na grupy w których mieliśmy nauczyć się tematu utworu Mr. Magic. Mielismy na to 1,5h. Wokaliści i pianiści trafili do grupy Xantone Blacq , który najpierw powiedział pare słów o prawidłowej Technice śpiewania i mixowania się..Swoją drogą nie powiedział nic nowego o czym by się nie mówilo w Polsce u doświadczonych Pedagogów od wokalu. Ale potwierdził tylko to co jest najważniejsze , czyli oddech , brak podziału rejetrów na piersiowy i głowowy..jest jeden rejestr - MIX;)) Myślę ,że wszyscy o tym wiedzą aczkolwiek u nas jeszcze uzywa się tych nazw aby wytlumaczyc pewne zachowania głosu.Do utworu Mr.Magic stworzylismy podział na głosy oraz polskie słowa. Po ponad godzinie czasu nauki w swoich grupach , złączyliśmy się w całość i wspólnie wykonywalismy ten utwór.Każdy z warsztatowiczów miał szanse zagrać i zaimprowizować. Muzycy Michała Urbaniaka dawali cenne wskazówki i rady dotyczące grania. Xantone dyrygował naszym zespołem wokalnym i przy tym zarażał pozytywną energią.
             Na drugi dzien 30 października odbył się koncert Michała Urbaniaka z zespołem a po koncercie Jam session.Niestety nie mogłam być obecna na koncercie w związku z czym również nie wiedziałam ,że Michał Urbaniak i jego zespół w składzie:  Xantone Blacq , Troy Miller , Otto Wiliams , Femi Temowo przyznali mi nagrodę za warsztaty!!!! Totalnie zaskoczenie oraz ogromne wyróżnienie.. !!!!!!!!!!!! 
            Polecam wszystkim bardzo te warsztaty.. może nie ze względu na nagrody.. bo to przyszło totalnie niespodziewanie.. ale ze względu na muzyków którzy kolokwialnie mówią są Przee Kotami !! :)))
Bardzo ich podziwiam i marzeniem byłoby z nimi wystąpić na jednej scenie ;))

MICHAŁ URBANIAK



FEMI TEMOWO

XANTONE BLACQ

 OTTO WILIAMS

TROY MILLER





3 komentarze:

  1. nic dodać, nic ująć. Napisałaś dokładnie to o czym rozmawiałyśmy. Moja ekscytacja trwa dalej...XANTONE BLACQ!!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Pięknie to opisałaś Paulinka! Wcale się nie dziwię że przyznali Ci nagrodę - byłaś kreatywna a Twoja solówka była najlepsza ;) (nie zawiodłaś naszych oczekiwań)
    Trzymaj tak dalej a wszystko jest możliwe - szczególnie wspólne muzykowanie z takimi autorytetami!
    Pozdrawiam z Torunia - IZA

    OdpowiedzUsuń
  3. Aguś... Xan cały czas u mnie leci podobnie jak u Ciebie :P
    Iza - milo bylo Cię poznać !!! Dawaj Znać jak jeszcze będziesz tu w 3miescie :)))Pozdrawiam !!

    OdpowiedzUsuń